![Логотип спеціальності «Готельно-ресторанна справа»](/images/Logo-Gotelne.gif)
«Готельно-ресторанна справа»
Освітньо-професійна програма «Готельне обслуговування»
Галузь знань 24 «Сфера обслуговування»
Спеціальність 241 «Готельно-ресторанна справа»
Термін навчання:
- 2 роки – для денної форми навчання на основі повної загальної середньої освіти;
- 3 роки – на основі базової загальної середньої освіти.
Освітня кваліфікація фаховий молодший бакалавр з готельно-ресторанної справи.
![](/images/Images/Specialnosti/GO_spec_01.jpg)
За останні десятиліття туризм з форми організації відпочинку перетворився на спосіб життя сучасної людини. Подорожі та пов’язані з ними знайомства з новими туристичними об’єктами приваблюють десятки тисяч мандрівників.
Готельно-ресторанна сфера є складовою туристичної інфраструктури. За даними Всесвітньої туристичної організації кожна восьма працездатна людина на планеті працює в сфері готельного бізнесу і туризму.
Розвиток відносин України з Європейським союзом сприяє налагодженню культурно-економічних зв’язків між країнами. Вимоги, які висуваються до готельно-ресторанної сфери, змінюються, оскільки престиж країни багато в чому залежить від рівня обслуговування туристів у готелі та ресторані. На враження гостей впливає професійність обслуговуючого персоналу, його вміння створити доброзичливу й затишну атмосферу та проявити найкращі традиції української гостинності.
![](/images/Images/Specialnosti/GO_spec_02.jpg)
Ці фактори обумовлюють підвищення попиту на висококваліфікованих спеціалістів готельно-ресторанної сфери. Все більше випускників шкіл звертають увагу на можливість здобуття відповідної перспективної освіти.
Житлово-комунальний коледж Харківського національного університету міського господарства імені О.М.Бекетова першим в Україні розпочав підготовку кваліфікованих кадрів для готельного господарства у 1967 році.
За 50 років існування спеціальності нашим навчальним закладом було підготовлено більше 3000 спеціалістів.
У професійній підготовці фахівців за спеціальністю 241«Готельно-ресторанна справа» коледж ставить за мету підготувати фахівців новітньої формації, здатних бути конкурентоспроможними на ринку праці.
![](/images/Images/Specialnosti/GO_spec_05.jpg)
Згідно з класифікатором професій ДК-003: 2005 випускники коледжу є молодшими спеціалістами з готельного обслуговування й можуть займати посади адміністратора, портьє, оператора механізованого розрахунку, покоївки, чергової по поверху в готелі, туристичному комплексі, мотелі, кемпінгу, пансіонаті.
До їх виробничих завдань відноситься: підготовка до зустрічі, прийому, розміщення, обслуговування гостей, робота по утриманню житлового фонду та його обладнання, підтриманню комфортних умов проживання в готелі, забезпечення виконання побажань і задоволення потреб клієнтів, вирішення проблем, що виникають протягом їх перебування в готелі, формування культури обслуговування.
Програма підготовки фахівців включає теоретичне навчання по дисциплінах у вигляді аудиторних занять (лекційних, семінарських, практичних занять) і самостійної роботи, виконання курсових робіт.
Значна увага приділяється практичній підготовці студентів. Для проведення практичних занять функціонують навчальна лабораторія готельного господарства й лабораторія ресторанної справи. Проходження виробничої практики здійснюється завдяки багаторічним зв'язкам коледжу з готельними підприємствами міста Харкова та готельно-ресторанними комплексами на узбережжі Чорного та Азовського морів.
На спеціальності працюють 2 студентських гуртки: «Готельєр-ресторатор» та краєзнавчий. Студенти беруть активну участь у проведенні майстер-класів щодо декоративного оформлення інтер’єру готелів, сервіровки столів, виставках творчих робіт і проведенні екскурсій для гостей коледжу.